FYSIOTHERAPIE IN GRONINGEN

Heb je problemen met het bewegen van je lichaam? Bijvoorbeeld door rugklachten, of pijn in een gewricht. Belemmeren klachten je tijdens je werk of het huishouden? Dan helpen wij jou graag met fysiotherapie om weer vrijuit te bewegen. Fysiotherapie is een behandelmethode gericht op alle onderdelen van je lichaam die betrokken zijn bij beweging. Zoals je gewrichten, spieren, zenuwen, hart en longen. De belastbaarheid hiervan is niet altijd in balans met de mentale en fysieke belasting die je hier in je dagelijks leven van vraagt.

Als fysiotherapeut onderzoeken wij de oorzaak van deze disbalans. Werken uw spieren goed samen? Kunnen je gewrichten vrijuit bewegen? Heb je stress?

Is de oorzaak voor jou en ons duidelijk? Dan herstellen we de balans met onze behandeling. Heb je bijvoorbeeld pijn in je rug door een verkeerde werkhouding? Dan leren wij je slimmer bewegen. Voelt je knie niet stevig tijdens het sporten? Met stabiliteitstraining leer je je spieren sneller en krachtiger aan te spannen. Aanvullende geven wij je concreet advies over hoe je klacht is ontstaan. Hoe wij je kunnen helpen. Wat je zelf kan doen en hoe je herhaling voorkomt.

fysiotherapie-groningen-fysiosportief
voet-fysiotherapie-groningen-fysiosportief
fysiotherapie-groningen-fysiosportief
voet-fysiotherapie-groningen-fysiosportief

Kennismaking

Een goede relatie tussen jou en je fysiotherapeut is een voorwaarde voor een succesvolle behandeling. Daarom willen we je eerst leren kennen. Zo zijn we benieuwd naar je voorkeuren voor de behandeling en jouw algemene gezondheid. Ook stemmen we ten alle tijde met je af wat wij van elkaar kunnen verwachten.

Onderzoek

Nadat we je hebben leren kennen, zijn wij benieuwd naar je klachten en naar hoe jouw lichaam beweegt. Hiervoor onderzoeken wij je houding en de bewegingen in je gewrichten. Is de oorzaak van je klacht niet duidelijk? Dan vullen wij ons onderzoek aan met de expertise binnen ons team, onze partners. en de mogelijkheden binnen onze praktijk zoals Echografie. Ook is het mogelijk dat wij in overleg met jou, contact hebben met je huisarts.

Behandeling

Jij en jouw lichaam zijn uniek. Onze aanpak dus ook. Wil je na je behandeling weer zelfstandig boodschappen kunnen doen? Of wil je weer meespelen met je voetbalteam? In samenwerking met jou willen wij realiseren wat je op vastgestelde momenten bereikt wil hebben. Met een actieve behandeling leggen wij uit wat wij doen en ondersteunen je bij wat je zelf kunt doen. Metingen helpen jouw resultaat zichtbaar maken en geven je behandeling een duidelijk begin en eindpunt.

Afsluiting

Wij zijn pas tevreden als jij dat ook bent. Op gestelde tijdens analyseren we het effect van uw behandeling. Wat hebben we bereikt? En op welke manier? Hebben we ons doel gehaald en kunt je weer vrijuit bewegen? Dan sluiten we jouw behandeling af en wensen je toe dat je actief in beweging blijft!

DEZE FYSIOTHERAPEUTEN HELPEN JOU MET FYSIOTHERAPIE:

MAAK JE AFSPRAAK VOOR FYSIOTHERAPIE