Fysiotherapie bij Schouderklachten in Groningen

Schouderklachten zoals pijn in de schouder, een frozen shoulder, een peesontsteking, of een slijmbeursontsteking zijn na rugklachten en nekklachten de meest voorkomende klachten die uw fysiotherapeut dagelijks behandelt. Een klacht aan uw schouder is vaak erg vervelend, omdat de pijn vaak constant aanwezig is. Toch ziet uw fysiotherapeut vaak schouderklachten die al een tijd aanwezig zijn, zonder dat deze behandeld zijn.

Schouderklachten Behandelen met Fysiotherapie bij fysiosportief Groningen

• 1e afspraak binnen 24 uur en op tijden van uw voorkeur
  • afspraak zonder verwijzing mogelijk
  • vergoeding door alle zorgverzekeraars

Uw fysiotherapeut deelt schouderklachten op in klachten in uw schoudergewricht en klachten van uw schouder in combinatie met uw nek, of uw schouderbladen.

Pijn in uw schouder heeft vaak te maken met een slijmbeursontsteking en/of een peesaandoening. Er is dan sprake van een inklemming van uw slijmbeurs of pees in het gewricht van uw schouder. Ook kan het kapsel van uw schouder ontstoken zijn, zodat u uw schouder niet goed kan bewegen. Schouderklachten in combinatie met pijn in uw nek of rug hebben vaak te maken met een verkeerde houding of overbelasting door beweging of stress.

Fysiotherapie bij schouderklachten bestaat in het begin uit het informeren van u over de oorzaak en gevolgen van uw schouderklacht. Omdat u uw schouder dagelijks veel gebruikt, is dit erg belangrijk voor u. Daarna helpt uw fysiotherapeut uw schouder weer vrij te laten bewegen en geeft uw oefentherapie om uw schouder soepeler en sterker te maken. Vaak is het resultaat het beste wanneer u zelf veel oefent. Zo heeft u de bewegingsvrijheid in uw schouder snel weer terug.

In onze fysiotherapie praktijk in het centrum van Groningen kunt u altijd op korte termijn uw schouderklachten met fysiotherapie laten behandelen.

Schouderklachten en Fysiotherapie in Groningen

• kennismaken en bespreken of en hoe wij u het beste kunnen helpen
  • vaststellen van uw bewegingsmogelijkheden en de oorzaak van uw klachten
  • gezamenlijk vaststellen van de oplossing van uw klachten