Fysiotherapie Dry Needling

Heeft u last van gespannen spieren? Doet het pijn wanneer u hiermee kracht zet? Zijn uw klachten al een tijdje aanwezig? Dan is het mogelijk dat in uw spieren kleine verkrampingen zitten. Deze zorgen voor een vicieuze cirkel van  spanning, vermoeidheid en pijn. Wij doorbreken deze cikrel met dry needling.

Dry needling is een behandelmethode gericht op de behandeling van pijnpunten in uw spieren. Het is gebaseerd op de westerse principes van de bouw en werking van uw zenuwstelstel en spieren. Niet op de klassieke accupunctuur. De visie is dat uw pijnpunten ontstaan door verkrampingen in een bepaald deel van uw spier. Uw fysiotherapeut noemt deze punten Triggerpoints. Bestaan deze pijnlijke punten al langer? Dan hebben ze ook invloed op omliggende delen van uw lichaams, zoals uw zenuwen. Triggerpoints kunnen ontstaan door:

Denken onze fysiotherapeuten dat uw klachten gebaseerd zijn op triggerpoints en dat dry needling u kan helpen? Dan bespreken wij eerst de behandeling en de te verwachten effecten en vragen of u hiermee akkoord bent.

Tijdens de behandeling prikt u fysiotherapeut met een steriele droge naald door uw huid het triggerpoint in uw spier aan. Dit voelt u bijna niet. Door het prikken spant uw spier kort samen, direct gevolgd door een ontspanning. Hiermee wordt de viceuze cirkel van spanning, vermoeidheid en pijn doorbroken. U voelt de ontspanning direct. Om dit resultaat te behouden geven wij u aanvullend advies over een ontspannen houding en beweging tijdens uw dagelijks leven.

Wij behandelen u nooit uitsluitend met dry needling. Het maakt altijd onderdeel uit van een behandeling fysiotherapie en valt ook onder dezelfde voorwaarden voor vergoeding. Onze fysiotherapeuten die u met dry needling kunnen helpen, hebben hiervoor een speciale opleiding gevolgd en zijn verplicht hierbij bijscholing te blijven volgen.

Tijdens de behandeling kunnen soms kleine bijwerkingen ontstaan zoals een bloeding, een blauwe plek, een zenuwprikkeling, zweten, vermoeidheid en misselijkheid. Onze therapeuten zijn hiermee bekend en weten wat te doen.

Wij behandelen u niet met dry neerlig in de volgende situaties: zwangerschap, griep en koorts, kort voor of kort na een gewrichtsoperatie, gebruik van anti-stollingsmedicatie, aanwezigheid van een pacemaker,  kunstmatige hartklep, oedeem of tumor, lokale infecties, HIV of een huid of metaal allergie.

Fysiotherapie Dry Needling van fysiosportief Groningen

Stel uw vraag Maak uw afspraak

De volgende fysiotherapeuten helpen u met Dry Needling:

Wij bieden u Dry Needling op de volgende lokaties: