Bijna 500 mensen beoordelen fysiosportief met een 8,6

Afgelopen week ontvingen wij van onze klanttevredenheidsonderzoeker Qualiview, het certificaat ‘Praktijk met Zorg‘. In onderstaand artikel legt Qualiview de werkwijze uit.

Qualiview gelooft er in dat je samen moet werken om de zorg beter te maken. Daar hoort bij dat we elkaar af en toe stimuleren en steunen. En goede presentaties van onze klanten belonen wij graag om hen te stimuleren. Daarnaast zetten wij ons in voor transparantie in de zorg. En hoe kun je beter inzichtelijk maken welke praktijk goed scoort dan met een certificaat?

Iedere zorgverlener verzameld feedback van de patiënten op meerdere thema’s. Per zorgdiscipline verschilt het welke thema’s uitgevraagd worden. Hieronder lees je meer uitleg over de thema’s. Echter, naast de thema’s wordt er ook een algemene beoordeling gevraagd. Dit is een rapportcijfer van 1 tot 10.

De ervaringen worden op behandelaar / zorgverlener niveau uitgevraagd. Voor alle disciplines verzamelen we data op behandelaarniveau, waardoor we heel goed inzichtelijk kunnen maken hoe een behandelaar scoort en waar het verbeterpotentieel zit. Wanneer we alle data van alle behandelaars van een praktijk samenvoegen, krijgen we een praktijkgemiddelde. Deze gemiddeldes vergelijken we met de landelijke benchmark en zo ontstaat er een gemiddelde, een ondergrens en een bovengrens. De praktijken die gemiddeld of boven gemiddeld scoren, die krijgen het keurmerk “Praktijk met Zorg” van ons.

Om waardevolle feedback van uw patiënten te krijgen, en daarmee nog nauwkeuriger uw prestaties met Qualiview te monitoren, raden wij u sterk aan om àl uw klanten uit te nodigen om u feedback te geven. Zo maken we samen de kwaliteit van zorg inzichtelijk. Wij hopen dat dit certificaat een mooie en zichtbare plek krijgt binnen uw praktijk! U mag in ieder geval trots zijn op het resultaat.

Net promotor score
De Net Promoter Score is de mate waarin de praktijk positief of negatief wordt aanbevolen door patiënten. De methode onderscheidt `Promoters`, `Passief tevredenen` en `Criticasters`.

Algemene beoordeling
De algemene beoordeling geeft het gemiddelde cijfer weer op de vraag: Welk cijfer geeft u uw fysiotherapeut? Dit cijfer is een algemeen rapportcijfer dat uw patiënten uw praktijk geven.

Informatievoorziening
Dit thema bestaat uit een aantal vragen over de manier en ervaren kwaliteit van de informatievoorziening aan patiënten voor en tijdens de behandeling.

Bejegening
Dit thema bevat vragen met betrekking tot de benadering, aandacht en het actief luisteren van de fysiotherapeut.

Participatie en therapietrouw
Dit thema bevat vragen met betrekking tot het advies over het voorkomen van klachten en het naleven van thuisoefeningen.

Verwachtingsmanagement behandelproces
Dit thema geeft de score weer of de praktijk voldoet aan de verwachtingen van de patiënt rondom het behandelproces.

Wil je meer weten over hoe mensen fysiosportief ervaren? #fysiosportiefhelptmijmet

informatiefolder-enkel-fysiotherapie-groningen

Lees onze nieuwe informatiefolder fysiotherapie bij enkelklachten

Wanneer je bij ons in behandeling komt, dan vinden wij het belangrijk dat je weet hoe je klacht of blessure is ontstaan, wat jij er zelf aan kan doen en hoe wij je kunnen helpen. Daarom geven we je v...

fysiosportief-ervaring-ruben

De ervaring van Ruben bij fysiosportief

Ongeveer anderhalf tot twee jaar geleden was de eerste keer dat ik bij fysiosportief aanklopte. Ik had een hele tijd daarvoor al een schouderoperatie gehad maar wederom ging de schouder herhaaldelijk...

stagiair-fysiotherapie-groningen-florian

Kennismaken met stagiair fysiotherapie Florian

Hallo allemaal, Mijn naam is Florian Kloppmann, ik ben 27 jaar en ik ga over de zomerperiode stage lopen bij fysiosportief. Dat zal vooral gebeuren op de locatie Munnekeholm in Groningen centrum teza...